Thursday, December 5, 2013

ORGANIC SABAH SNAKE GRASS

Daun Belalai Gajah atau Sabah Snake Grass

Rasanya sekarang ramai dikalangan kita atau keluarga mendapat penyakit kanser. Adakah ini berpunca dari keturunan atau penyakit itu datang dari pemakanan kita?? Terlalu banyak memakan makanan segera dalam tin juga boleh membawa kepada gejala penyakit. Begitu juga air atau makanan yang disimpan dalam bekas plastik dan bekas polystyrene yang tidak selamat juga boleh membawa kepada kanser.

Untuk kali ini saya ingin memperkenalkan kepada semua satu tumbuhan yang sangat ajaib dan berguna kepada kita. Daun yang cukup besar, tebal dan berwarna hijau tua. Daun ini dikenali sebagai Daun Belalai Gajah atau Sabah Snake Grass dan dalam bahasa sainsnya Clinacanthus Nutans




Pernah dengar bukan? Ada yang pernah dan ada yang tidak tapi tidak kisahlah asalkan daun ini boleh membantu kita dari penyakit yang boleh membawa kepada maut iaitu KANSER. Sebenarnya agak susah untuk mendapatkan daun belalai gajah ini. Tetapi banyak terdapat di perkampungan sahaja. Kini zaman telah maju, pemprosesan Daun Belalai Gajah telah dilakukan secara moden dengan menggunakan teknologi-teknologi terkini. Dan pesakit tidak perlu lagi bersusah payah mencari daun-daun tersebut.



KHASIAT DAUN BELALAI GAJAH

Daun belalai gajah atau Sabah Snake Grass (SSG) telah lama dikenal pasti mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengatasi sel-sel kanser dan mengekalkan sel-sel sihat dalam tubuh manusia atau boleh kita katakan yang daun belalai gajah ni adalah PENAWAR kepada kanser. Selain itu juga,  khasiat daun tersebut mampu membantu orang yang mempunyai masalah kesihatan seperti kanser, buah pinggang, radang prostat, kolesterol, tekanan darah tinggi, asid urik tinggi, diabetes, mengurangkan risiko salur darah tersumbat, membuang toksin dalam badan di samping mengurangkan keletihan.

Kajian mendapati bahawa daun ini tidak mengandungi toksik, mempunyai kandungan flavonoid yang tinggi, serta mengandungi pelbagai mineral yang diperlukan oleh tubuh badan, vitamin dan asid amino.

Menurut kajian Jabatan Bioteknologi, Sekolah Teknologi Kesihatan, Universiti Ming Chuan, Taiwan, SSG terbukti sebagai agen anti oksida yang baik. Fungsi anti oksida sebenarnya mengurangkan kesan radikal dalam tubuh badan.
Sementara itu, Fakulti Perubatan dan Kesihatan Sains, Universiti Putra Malaysia (UPM), SSG bukan sahaja berfungsi sebagai anti-oksida, bahkan mampu melambatkan pertumbuhan sel kanser.

"Kelebihan daun belalai gajah sudah lama diketahui oleh orang ramai. Dahulu, daun itu hanya dijual dalam bentuk yang asalnya dan pengidap kanser perlu memakan daun itu sekurang-kurangnya 100 helai sehari tanpa gagal dalam usaha memerangi sel barah.


Ia tentu sukar terutamanya di kalangan mereka yang tidak biasa memakan sayur atau ulam selain daun ini sukar diperoleh di semua tempat. Justeru, kami mengedarkan suplemen kesihatan yang telah siap diproses dalam bentuk kapsul. Ianya mudah diambil dengan hanya menelan sahaja.





Cara makan:

Ambil 2 biji kapsul 2 kali sehari selepas makan

Isi kandungan setiap botol:

60 kapsul (1 bulan)

HARGA PASARAN
1 Botol : RM 59.90

HARGA KAMI 
1 Botol : RM 55.00

FREE POS Semenanjung
Pos Sabah /Sarawak + RM 8



PENGAKUAN PESAKIT-PESAKIT SELEPAS PENGAMBILAN kapsul OrGANIk SABAH SNAKE GRASS

Ø Chong Hai Shi 

Saya mengalami penyakit buah pinggang, radang buah pinggang menyebabkan masalah dalam pembuangan air kecil. Doktor berkata fungsi buah pinggang saya cuma tertinggal separuh saja, saya akan mengalami risiko jika detoksifikasi gagal.
Saya mengambil 3 biji kapsul Daun Belalai Gajah setiap hari, selepas 2-3 bulan, doktor mendapati bahawa bacaan toksin saya berkurang dari 270 hingga 170. Ini bermakna bahawa buah pinggang fungsin saya telah dipulihkan.
Ø Nur Muhammad Shahir, 24 tahun.
Apabila dia berusia 9 tahun, beliau mengalami Anemia Aplastik, penyakit yang menyebabkan tulang tidak berfungsi dengan baik dan hanya mempunyai peluang 20% ​​untuk hidup.
Pada tahun 2009, beliau mengalami diabetes dan doktor menasihati beliau untuk mengambil sebanyak 50 ml insulin untuk mengawal gula dalam darah 4 kali sehari. Tanpa suntikan insulin, dia berasa sangat letih dan tidak dapat bekerja, beliau terpaksa berbaring sepanjang hari.
“Sejak mengambil kapsul Sabah Snake Grass, keadaan saya telah bertambah baik. Kini, saya boleh membantu ibu dan berkerja dari pukul 8 pagi hingga 10 malam tanpa sebarang masalah. Saya amat bersyukur diberi peluang kedua dalam kehidupan.”

Ø Muhammad Nur Shahir Mat Hussin, 24, mengidap aplastic aneamia sejak kecil.

Aplastic aneamia adalah satu keadaan yang mana sum-sum tulang tidak menghasilkan sel-sel baru yang mencukupi untuk mengisi sel-sel darah.
Penyakit itu menyebabkan beliau asyik tidur kerana keletihan dan tidak dapat tidur lena pada waktu malam kerana terlalu banyak makan ubat. Menurutnya, pada tahun 2009, dia mengidap diabetes sehingga memaksanya mengambil insulin sebanyak empat kali sehari. Bagaimanapun, kesihatannya mula berubah selepas mengambil produk daun belalai gajah pada Jun tahun lalu.

Jelasnya, mulai Oktober tahun yang sama, dia mengambil kapsul dan jus ekstrak belalai gajah dan keadaan kesihatannya semakin bertambah baik.
  
Demikian beberapa pengalaman daripada pengguna mengenai khasiat daun belalai gajah tersebut. Bagaimanapun mereka yang ingin mencubanya tidak menganggap daun tersebut sebagai kaedah merawat atau ubat sebaliknya hanya membantu mengatasi masalah yang mereka alami.

KAPSUL ORGANIC SABAH SNAKE GRASS dikeluarkan di Malaysia & ianya HALAL digunakan oleh masyarakat muslim kerana 100% dari tumbuhan herba.


“Tidaklah ALLAH menurunkan sesuatu penyakit, melainkan DIA menurunkan ubat baginya” Ibnu Maajah.


PM ME 2 ORDER @For any enquiry..
Email : nadiah6366@gmail.com
SMS/CALL/Whatsapp/Wechat : 019-5239892 (Nadiah),
                 
FB :  https://www.facebook.com/NurDyazCollection

No comments:

Post a Comment